וירוס הקורונה, מה לא מספרים לנו?

וירוס הקורונה יוצר בהלה בכל רחבי העולם בעיקר בגלל רסיסי מידע שמגיעים מסין, המדינה בה פרץ הנגיף.

וירוס הקורנה הוא נגיף שמוכר למדע ומקורו מבעלי חיים. ישנם מספר וירוסים ששייכים למשפחת הקורונה וכולם מזוהים כוירוסים הגורמים לצינון. מערכת חיסונית של אדם בריא יכולה להתמודד עם הוירוס בהצלחה. יחד עם זאת, ההתפרצות בשבועות האחרונים של וירוס הקורונה מגלה זן חדש, אלים יותר שתוקף את מערכת הנשימה, גורם לחום גבוה, שיעולים ממושכים וכאבי ראש. הוירוס האלים גורם לכשלים מערכתיים בגופנו, במיוחד בקרב אוכלוסיה עם מערכת חיסונית חלשה כמו תינוקות, זקנים וחולים כרוניים.

ישנן מספר ספקולציות לסיבת ההתפרצות של הוירוס, יש הטוענים לשינוי גנטי שנוצר באופן טבעי (מוטציה) ואחרים שטוענים לניסוי שנעשה על ידי השלטונות בסין ויצא מכלל שליטה. הטענה הנפוצה היא שההתפרצות החלה בשוק דגים ובשר בעיר וואהן.

בהלת וירוס הקורונה. צילום: ערוץ CNS סין
העובדות כרגע הן שאף אחד אינו יודע מה הגורם וכיצד ניתן להתגונן כנגד הוירוס הקורונה, אבל ישנן דרכים בהם ניתן להתמודד עם הוירוס ולמנוע את התפשטותו:
  1. כל אזרח שחזר מביקור בסין, צריך לשהות בבידוד עד שבועיים ממועד החזרה לארץ, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
  2. במידה ויש לכם חום, להימנע מלהגיע למקומות ציבוריים ולנוח.
  3. להימנע מלחיצות ידיים, מגע ידיים ולא לגעת עם הידיים באזור הפנים.
  4. שמירה על היגיינה.
  5. שמירה על תזונה בריאה, צריכת ויטמין C ופעילות ספורטיבית שמגבירה את פעילות דרכי הנשימה והריאות כמו ריצה, אופניים ושחייה. בשחייה ישנו יתרון שאף מגביר את הפעילות. היתרון הוא שמים יותר דחוסים מאוויר, המים גורמים לריאות ולמערכת הנשימה לעבוד חזק יותר בהוצאת האוויר מהגוף. פעולה זאת עוזרת לפתח באופן טבעי את הריאות ולחידוש רקמות מואץ במערכת הנשימה.
 

לספורט השחייה ישנם יתרונות נוספים, אומרת מיכל רובין – הבעלים של בית הספר לשחייה הותיק בישראל, הספורט הזה מתאים לכל גיל, מתינוקות בני 3 חודשים ועד הגיל השלישי. היתרון הנוסף הוא ששינן היום לא מעט בריכות שחייה מקורות ומחוממות כמו שיש במרכז שלנו הסמוך לפארק הירקון וקניון אילון, אצלנו המים בבריכה מחוממים ל 30-29 מעלות צלזיוס ולשחיית תינוקות, לטמפרטורה של 34-33 מעלות צלזיוס. בצורה זו, ילדים ומבוגרים יכולים לבוא ללמוד לשחות ולהתאמן במשך כל השנה ובמיוחד בעונת החורף, בה אנחנו עדים בשנים האחרונות להתפרצויות קשות של וירוסים.

בעונת החורף, לרובנו קר להיכנס למים אפילו אם הם מחוממים

אני יכולה להבין את התפישה הזאת אצל אנשים שחיים במדינת ישראל, לי ולבית הספר שלי יש ניסיון רב בלהוכיח לאנשים אחרת. בצורת העבודה שלנו וכך אני מניחה גם במקומות אחרים, אנחנו דואגים ליצור חוויה לימודית מהנה ופעילה לאורך כל המפגש, גם אם מדובר בילדים בני 4-3, כולם מהר מאוד שוכחים מהקור. כמו כן, בתקופה הזאת מספר הילדים בקבוצה קטן יחסית וכך המדריכים מעניקים לילדים יחס הרבה יותר אישי. אצלנו בבית הספר לשחייה, אנחנו מציעים שיעור ניסיון חינם, כך שאם מסיבה כלשהי הדבר לא מתאים, לא קרה דבר.

אפשר להירשם ולבוא לשיעור ניסיון

אפשר להירשם ולבוא לשיעור ניסיון



וירוס הקורונה, מה לא מספרים לנו?
Scroll to top
Call Now Buttonלמידע נוסף חייגו
שינוי גודל גופנים